Studiedag Ouderenzorg in de eerste lijn belicht

De vergrijzing van de maatschappij is een onmiskenbare trend die wereldwijd steeds prominenter wordt. Met een groeiend aantal ouderen in onze samenleving worden de uitdagingen en kansen op het gebied van ouderenzorg in de eerste lijn steeds belangrijker.

Deze studievoormiddag staat in het teken van het delen van recente wetenschappelijke ontwikkelingen en het bespreken van best practices in de eerstelijnszorg voor ouderen. We brengen experts uit verschillende disciplines van de gezondheidszorg samen om inzichten te delen over onderwerpen zoals de vermaatschappelijking van de zorg, fysieke activiteit bij ouderen, de zorg en ondersteuning van ouderen met een verstandelijke beperking, ageism in de gezondheidszorg en geneesmiddelengerelateerde problemen bij ouderen.

Deze bijeenkomst biedt een uitstekende gelegenheid om te netwerken en kennis uit te wisselen met collega's in de gezondheidszorg.

• Datum: Woensdag 22/11/2023
  • Locatie: Zebrastraat, Zaal Nick Ervinck
  • Voor wie: Deze studiedag is gericht op iedereen die werkt met ouderen en/of interesse heeft in ouderenzorg in de eerste lijn!
  • Kostprijs:
    • Normale prijs - inclusief lunch 60 EUR
    • Studententarief - inclusief lunch 25 EUR

• 8h30-9h: Onthaal
  • 9h-9h15: Inleidend woord door Dunant Academie
  • 9h15-9h45: Continuïteit in de woonzorgtrajecten van ouderen bij levenstransities - prof. dr. Griet Roets (UGent, FPPW, Vakgroep Sociaal Werk en Sociale Pedagogiek)
  • 9h45-10h15: De zorg, ondersteuning en levenskwaliteit voor oudere personen met een verstandelijke beperking - dr. Tineke Schiettecat (UGent, FPPW, Vakgroep Sociaal Werk en Sociale Pedagogiek)
  • 10h15-10h45: Promoten van fysieke activiteit bij ouderen - Active-age@home: a home-based functional exercise program for community-dwelling frail older adults - Dimitri Vrancken (AUGent - Arteveldehogeschool)
  • 10h45-11h15: Koffiepauze
  • 11h15-11h45: Ouderenpsychologie – een vak apart -  Charlotte Brys (Klinisch psycholoog, gerontoloog en integratief psychotherapeut)
  • 11h45-12h15: Psychogeriatrie Geneesmiddelengerelateerde problemen bij ouderen - prof. dr. Mirko Petrovic (UGent, Faculteit Geneeskunde en Gezondheidswetenschappen, Vakgroep Interne Geneeskunde en Pediatrie)
  • 12h15-12h30: vragen en slotwoord door Dunant Academie
  • 12h30-13h30: afsluiten met luxe-broodjeslunch

Schrijf je hier in voor lessen uit deze cursus

Studiedag Ouderenzorg in de eerste lijn belicht - 22/11/2023

Beschrijving

Klik in je winkelmandje op "Ik heb recht op een uitzonderingsprijs" om het studententarief van 25 euro te betalen.