Boekvoorstelling | We worden er allemaal beter van - Jan Celie

Depressie wordt bijna uitsluitend op individueel niveau behandeld. Maar de maatschappelijke oorzaken van depressie worden volgens psycholoog Jan Celie miskend. Hij stelt wetenschappelijk vast dat de maatschappij fundamenteel vervreemdend en ongelijk is, waardoor mensen hun identiteit verliezen en één op drie ooit in een depressie belandt. Om de depressiepandemie in onze 'alleenleving' te bestrijden, formuleert Jan Celie baanbrekende remedies waar we allemaal beter van worden.

Hij stelt dit boek dan ook graag voor op 30 november om 19h00 in zaal De Blauwe Vogel van Bibliotheek De Krook. Iedereen is van harte welkom!

• 18h30: Deuren en onthaal
  • 19h00: Verwelkoming door Bert Celie
  • 19h05: 'Over depressie, over kippen en over een nieuwe en zegevierende religie' door Jan Celie
  • 19h15: De auteur gaat in gesprek over deel I van zijn boek 'Luid kakelende depressieve kippen'.
  • 19h35: Muzikaal intermezzo
  • 19h40: De auteur gaat in gesprek over deel II van zijn boek 'Vervreemd en ongelijk'
  • 20h00: Mogelijkheid tot vraagstelling vanuit publiek - Aansluitend drankje en gezellig samenzijn

Praktisch

Datum: Donderdagavond - 30/11/2023 om 19h00 (deuren open vanaf 18h30)

Locatie: Bibliotheek De Krook, Zaal De Blauwe Vogel, Miriam Makebaplein 1, Gent - Ingang langs de Platteberg

Prijs: Gratis toegang

Meer informatie over het boek is terug te vinden via de uitgeverij

Inschrijven?

Inschrijven kan via Eventmanager via deze link

Ervaar je problemen met inschrijven? Contacteer dan dunantacademie@ugent.be en je wordt zo snel mogelijk geholpen.

Informatie over de auteur

• Jan Celie is klinisch psycholoog en doctoreerde in 2019 aan de Universiteit Gent met een kritische studie over de wetenschappelijke benadering van depressie. Hij lanceerde een nieuw begrip: de depressiepandemie. Jan Celie behoort tot de school van de bekende psycholoog en auteur Paul Verhaeghe. Dit is zijn eerste boek, wetenschappelijk onderbouwd en helder geformuleerd.

Boekvoorstelling We worden er allemaal beter van - Jan Celie

Beschrijving